Mot Värmland

Ute skiner solen från en klarblå himmel
Det är ett par plusgrader, det är sånt där krispigt härligt höstväder
Rudbusarna har varit i simhallen och stojat och lekt
Snart ska de vidare och busa hos kusinerna
Själv har jag suttit med en hemtenta hela dagen
Temat är: Den bekönade kroppen
 
Jag tar små pauser iband
Plockar med, och sorterar mina kläder
Jag skriver vidare, diskuterar och analyserar
Tar en paus igen
Skickar upp Jocke på vinden för att leta rätt på vinterkläder
Skriver lite till, försöker hitta schyssta kopplingar till litteraturen
Tar en paus igen
Målar naglarna med guld, försöker förstå att jag ska på med partyblåsan snart
Ikväll väntar en helkväll med tjejerna på stan
 
Då tassar ungana in
Tror de känner doften av nagellack
Jag får måla ytterliggare 20 små naglar i guld
Melina undrar vad jag gör hela dagen
Jag svarar att jag pluggar
Men när jag är klar med skolan om 15 månade
Då ska vi åka till nått härligt land och bara mysa och ha det skönt
Ta långledigt och åka till värmen
 
JAAAAA!!!! Utbrister Melina
Vi åker till Värmland
 
 

Kommentera inlägget här :