Kropp och plopp i balans....

Tisdag innebär skoldag
Idag startade vi upp en ny delkurs
Kroppen i rörelse
Vi ska studera kroppen
Ur ett vetenskapligt perspektiv
Ur ett kulturellt perspektiv
Ur ett fenomelogiskt perspektiv
Ur ett genusperspektiv
Ur ett filosofiskt perspektiv
Spännande....

Kropp och knopp i harmoni
Mat och rörelse i balans

Vi har pratat massa näringslära idag
Vad behöver vi för att må bra?
Vad ska förskolan erbjuda barnen?
Jag har tagit till mej precis allt

Jag har spenderat kvällen hos Carina tillsammans med tjejerna
Fikat och snackat ikapp
De har informerat mej om vilka viktiga program som visas på tv nu i höst
Jag gav dem dagens bästa knep för att få barnen att äta grönsaker
Ett nytt trix som jag fått nys om idag
Jag njöt av nybakade scones och te
Och TRE plopp....
Jag är helt säker på att det bidrog till att jag fått i mej alla viktiga vitaminer och mineraler idag ;-)

Kommentera inlägget här :