Kan Batman vara rosa?

Jag sitter och läser och analyserar en avhandling
Kan Batman vara rosa?
Förhandlingar om pojkighet och normalitet på en förskola
Självklart måste jag pausa och stämma av med småfolket
 
Jag: Kan Batman vara rosa?
Melina: Va????
Jag: Jo jag undar om Batman kan vara rosa?
Melina: .......Nja, jo det tror jag... (väldigt fundersam)
 
Jag: Måns, kan Batman vara rosa?
Måns: Vaaaa?????
Jag: Jo jag undrar om Batman kan vara rosa?
Måns: NEJ (tvärsäker)
Jag: Varför kan inte Batman vara rosa? Tänk om den tar på sig rosa mantel?
Måns: HAN avundsjuk rosa
Melina: Det heter inte avundsjuk, det heter avskyr. Han avskyr rosa menar du....
 
Å sen fanns det inte så mycket mer att säga om den saken....
 
 
Tills jag visade den här bilden
 
Måns: Mamma du vet det där är en tjej, en tjej-Batman
Jag: Hur kan du se det
Måns: Jag ser att hon har lång hår
Jag: VA!!!! Var kan du se lång hår?
Måns: Det är där bakom.... (väldigt övertygad)
 
Nu vet jag inte vad jag ska säga.....
 
 
 

Kommentera inlägget här :