Välkommen till Dr Sarah

Föreställ dej att veckan bara hade sex dagar
Tänk om inte tisdagar fanns
Vem hade jag varit utan alla dessa tisdagar?
Tisdagarna som berikar mitt liv med nya lärdomar varje vecka
Likt en uggla besitter jag numera kunskaper och förmågor jag bara vågat drömma om
 
Som tur är blev det tisdag även den här veckan
Dagen inleddes med en lång föreläsning om hjärnan
Nervceller, hypofysen, talamus, hemisfär, hjärnbark, synaps, axoner, dendriter...osv
Säg till  om ni vill ha en mer ingående förklaring för att reda ut några begrepp
I så fall är jag med glädje behjälplig med detta
 
Efter hjärnföreläsningen hade vi lektion i estetiska lärprocesser
Det är alltid precis lika intressant, man vet aldrig vad som väntar
Idag stod det drama på schemat i stora danssalen
Fokus va sinnena och minnet
Hur de arbetar var och ett för sig, samt hur deras samspel ser ut
 
Efter lunch hae vi tre timmar lab
Vi blandade ihop egen energidryck med hjälp av sötningsmedel, socker, fruktsocker o björksocker
Vi mätte blodsockret och förde diagram över hur kroppen svarade på de olika dryckerna
Vi sprang upp och ner i trappor, mätte blodtryck, puls och andning
Och till slut var det dags för dagens höjdpunkt
Med liv och lust tog vi oss an uppgiften och dissekerade ett får
Man kan ju inte bara läsa om kroppen, man måste ju få klämma och känna också
 
Så härligt med all den här kunskapen
Om exakt 15 månader går det att boka tid hos Dr Sarah Wahlstedt
Å kom inte dragandes med några förkylningar eller svampinfektioner
Jag känner mej redo att skära på en gång
 
Tomma lungor
 
Luftfyllda lungor
 
Modiga studenter tar uppgiften på allvar
 
Nöjd Lina, man kan inte tro att hon är veggo
 
 
En kidneyböna, nej jag menar en njure
 
Slagsmål om delarna
 

Kommentera inlägget här :