Växtvärk

Mitt mammahjärta gråter o värker när jag tänker på natten sov va....
Min lilla prins lider av växtvärk om nätterna, å inatt var det värre än någonsin. Han vaknade vid 23.30 och grät och grät av smärta. Sen låg han hos mej medan jag sjöng och masserade. Jag förflyttades plötsligt fem år tillbaka, till den tiden då Melina va spädbarn och höll låda om nätterna. Precis likadant var det inatt, hur jag än pysslade om och tröstade blev det inte bättre. Melina vaknade också och var ledsen, och när jag frågade varför så undrade hon varför Måns grät hela tiden.
Den där syskonkärleken är obetalbar...

Sista gången jag kollade på klockan va den 5.15 och då åkte Jocke iväg till jobbet. Min väckarklocka ringde 5.45 och då va jag rätt mör vill jag lova...
När vi en dryg timma senare satt i bilen på väg till förskolan, slog växtvärken till igen. Han grät i baksätet så tårarna sprutade. Jag bar in honom på förskolan (inställd på att ta honom med mej till mitt jobb) och där tog hans pedagog emot honom med öppna armar. Hon tog över tröstandet och masserandet, och skickade sen iväg mej till jobbet. Hon lovade att ringa om värken inte gick över. Än har jag inte hört nått....

Vad gör man när barnen har så där ont? Tips nån?
Å han vill verkligen inte ta Alvedon...

Kommentarer :

#1: Anna

Hej hittade hit via Maggan =)
Alvedon är det bästa, eller enklaste lösningen. Den körde jag på mina döttrar vid växtvärk...

Svar: Tack, jag har försökt "prata vett" med honom nu innan han somnade, och han har lovat att han ska ta alvedon inatt om han får ont fast det smakar skit....
Yta & djup

skriven
#2: Anonym

Åh Filippa har varit likadan i många nätter, jätte jobbigt. Men tyvärr är det enda nog massage, värmekudde och Alvedon. Kram och hoppas han slipper ha mer ont idag.

Svar: Vet inte hur pålitlig han är, men han har lovat att ta lite alvedon inatt om han får ont. Så fortsätter jag väl att massera och sjunga ;-)Kanske dags att leta fram vetevärmaren också.....
Yta & djup

skriven
#3: Margita

Värme hjälper! Benvärmare sov jag med som liten då jag själv led av växtvärk!

Svar: Tack för tipset, men jag tror inte att jag får på honom benvärmare, men långbenta pyjamasbyxor håller väl värmen bättre än ingentiing. Jag ska värma vetekudden också om han får ont.....
Yta & djup

skriven
#4: Hanna

Googlade på recept och halkade in på en blogg som visade mig vidare hit, växtvärk är har jaG fått lära mig, barns sätt att få kramp. Så när de druckit för dåligt ett par dagar får de växtvärk, en vuxen skulle få kramp i benet/ foten. Så att förebygga växtvärk gör man visst med vatten.

Svar: Tack för tipset! Ska se till att han får i sig lite mer vätska på kvällen...
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :