Om det här med att kommunicera...

Tiden går rysligt fort, snart är det ett år sen vi åkte till Gran Canaria. Va härligt det va att lämna kylan och mörkret här hemma, och åka till sol o bad o lata dagar.... Drömmer mej bort...

Men, vad som va mindre kul va att landa på Arlanda ett par veckor före julafton och försöka hinna ikapp med allt. Vi hade helt förträngt julen innan resan, så här vi kom hem var vi inte riktigt i fas kan man säga.

Det blev några stressiga dagar med julklappsinköp, pynt, bak, städning, julkort och allt det där ni vet som man vill ordna för att den rätta julstämningen ska infinna sig. Jag höll bokstavligen på att gå upp i limningen när jag skulle kombinera allt detta med skola, jobb och familjeliv.

Men kom till sak nu då....
Ja ja ja, häromdagen hade jag och Jocke en diskussion. Eller rättare sagt jag sa: "Nån dag snart ska vi ha julmöte. Vi ska planera allt som ska göras inför advent, lucia o jul och bestämma vem som ska göra vad och när det ska göras... Jag vill inte uppleva den stressen som vi hade förra året."
Min önskan är att börja pynta lite till advent, å sen göra lite då och då för att kunna njuta och bara koppla av sista veckan innan julafton.
Jocke nickade bara, jag tror han förstod vad jag menade...

Eller så gjorde han det inte...
Idag när jag kom hem va soffan kittade med röda kuddar och plädar. Röda gardiner var uppsatta i vardagsrummet och på bänken var röda ljus och lyktor framtagna.

Julchocken blev total när jag såg att julkrubban var framtagen. Ni vet "dockskåpet" med alla små figurer. Jesusbarnet, herdar, kameler och hela alltet... Rött är okej, men vid julkrubban går gränsen för mej I NOVEMBER!!!
Fast barnen har ju lekt med alla söta små figurer hela kvällen.

Fast missförstå mej inte, jag är ju superglad att han fixar och trixar. Han är snabb och initiativrik som få.

Kommentera inlägget här :