En sån där vanlig dag....

Dagen började med samordningsmöte med förskolechefen och vår administratör

Där sorterar vi och reder ut stort och smått

Direkt efter var det dags för mej att ha PLUS-samtal med chefen

Då fick jag berätta på viket sätt jag bidragit till att nå upp till förskolan mål

Jag fick även redgöra för mina åtaganden, min kompetens och min framtid

Sen skyndade jag på med Spindelmannenkostymen

Insåg att jag va en halvtimme sen och hade missat festen

Satte mej med de små och tröståt popcorn

Åt en god lunch bestående av lax och nudlar

Svalde en kopp kafe i farten och åkte hem

Hemma väntade en stor kög med kurslitteratur

Barnpsykologi står på schemat idag

Om ett par timmar ska jag hämta småfolket på förskolan

Då ska jag förvandlas till supermamma och mästerkock

Önskar att de små kommer isäng i vettig tid

Skulle så gärna vilja hinna byta några ord med Jocke och vara en härlig sambo

Kanske borde man ringa en vän också

Det sociala livet är ju superviktigt

Kanske räcker det med ett sms som livstecken

Eller så läser ni helt enkelt här och ser att jag tänker på er

Måste upp på vinden, leta fram väskan och packa för imorgon blir det nya äventyr

Sneak peek: Jag ska lämna ta mej över kommungränsen

Ja, flera stycken till och med

 

För att leva mitt liv, krävs att man är mångfacetterad.....

 

 

Kommentera inlägget här :