Landet

Vilken härlig kväll jag hade igår tillsammans med några av mina finaste vänner, Lill-Lisa, Yvonne, Anna och Carina.
Vi åt gott och satt och snackade i timmar på restaurang Landet på Telefonplan. Tjejerna åt lax, kött och vegetariskt. Själv beställde jag in en charkisbricka, ost och oliver, underbart gott....
Att kliva in på Landet var som att åka 20 år tillbaka i tiden och kliva in på min ungdoms fritidsgård. Industrikänsla med synliga vatten- och ventilationsrör. Enkla plaststolar, glada färger blandat med grå betong.
Människorna som va där va sköna bohemer i blandade åldrar. Plura och Håkan Hellström, och så jag i en skimrande metallicblus... Mitt konstnärshjärta njöt i fulla drag, kanske är det här jag kommer sitta och skriva och få inspiration till min bok :-)

Kommentera inlägget här :