Världsmästare....

Härmed vill jag utnämna mig själv till världsmästare i "restcooking"

Jag trollar med överbliven mat
Allt som du skulle ha slängt efter en middag sparar jag och gör nått gott av
Jag chockar till och med mej själv med resultatet
Det är klimartsmart, ekonomiskt och gott


Omelett på G
Ägg som enligt förpackningen "gick ut" den 27:e
En skruttig och trött purjolök
En skvätt grädde och en nerriven ostkant
En kokt potatis och två bortglömda varmkorvar
Piffad med några skivade plommontomater, lite salt och svartpeppar
Smakade ljuvligt :-)


Hedepaj
Köttfärs med tacokrydda som blev över i veckan
Tre gamla kokta potatisar, sista gräddskvätten och en klick smör
Syltlökar som skvalpade runt i en "gud vet när" öppnad burk
Så snabbt å lätt å gott :-)

Visst är jag bra....

Kommentera inlägget här :