Tisdagspåsen

Som ofta annars vid den här tiden sitter jag på en alldeles för liten stol i ett mörklagt rum. Ryggen vänd mot våningssängen där två små förhoppningsvis snusar sött. Nattningarna är alltid lika spännande. Ungarna blir snacksaliga som aldrig förr och bara måste måste måste fråga och berätta. De måste kissa, bajsa, dricka vatten, smörja salva, dra ur hårtofsar, puffa kuddar och täcken å allt annat som de va totalt ointresserade av för en halvtimme sen.

Annars har det varit en klassisk tisdag. En heldag i skolan och snart är det dags för desperate housewives. Det är sött och salt blandat i tisdagspåsen minsann. Nästa tisdag är det skolavslutning och sista avsnittet av DH ever. Då kommer det va glädjeyra och tårfest samtidigt. Kan ni förstå att jag om en vecka är i halvlek i min utbildning nu?

Det blev många kära återseenden när jag plockade fram lådan med sommarskor häromdagen. Klackar och espandrillos, flip flops och loafers. Melina och jag passade på att prova lite ikväll. Hoppas värmen kommer tillbaka typ nu....

Kommentera inlägget här :