Mors dag

Vilken härlig mors dag jag vi har haft idag
Solen har skinit från en klarblå stockholmshimmel hela dagen.
Så fort jag vaknade blev jag hänvisad att sätta mej i soffan i vardagsrummet med en kopp kaffe
De hade hängt upp ett draperi framför dörren och jag hörde hur de tisslade och tasslade bakom det
Efter en stund kom Melina ballerina fram och berättade att jag skulle få ett uppträdande som de hade övat in
Sååå gulligt...
Ända tills Jocke kom in invirad i lakan, utklädd till shejk
Jag fick en chock och hade väldigt svårt att fokusera på numret
För er som vågar finns filmen i inlägget nedanför, men titta på egen risk....


Efter uppträdandet fick jag ett paket med ett vackert halsband från Edblad


Och vackra blommor, troligtvis knyckta ur en trädgård i gränden


Sen bar det iväg på picknick vid Gömmaren


Och barnen premiärbadade för den här säsongen


Varför hade jag inte med mej badkläder till mej själv?


Måns konstaterade efteråt mycket riktigt "mamma du tog för lite solkräm"


Å inte ens en sån här dag fick jag vara helt ifred....


Dagen avslutades med en ljuvligt god Pizza från Ivan´s


Imorgon är det måndag och vardag igen
Det betyder reflektionsmöte, husmöte, möte med student från södertörn, friskvårdsmöte och APT-möte

Kommentera inlägget här :