En ovanlig dag

Ovanliga saker jag har gjort idag:
• prommat till jobbet (tredje gången på två o ett halvt år)
• ätit medhavd lunchlåda (men suktade efter nått annat)
• stykt, limmat o presenterat pärlplattor (trodde det skulle va en barnlek men det va sjukt svårt)
• prommat hem från jobbet (inte pga att jag inte fick upp rattlåset den här gången)
• nätshoppat skor som passade perfekt (kanske inte är så svårt i alla fall)
• betalat en skuld på bibblan (i år har jag fått både första parkeringsboten o första skulden på bibblan)
• ätit fiskpinnar (senast va när jag bodde hemma tror jag)
• googlat svinkoppor som värsta hypokondriken (är det vår tur nu?)
• ställt mej på en helt ny plats i träningssalen (efter tio år klev jag ur min trygghetszon)
• inte ätit godis eller fika på hela dagen (sockerabstinens)
• gått o lagt mej före Jocke (fast han kommer somna före mej ändå)

Vanliga saker som jag inte gjort idag:
• lämnat och hämtat barn på förskolan
• lagat mat
• tvättat
• städat och plockat
• nattat barn
• pluggat
• kollat tv
• läst bloggar

Kommentera inlägget här :