Hur snabbt kan en helg försvinna...?

Hur snabbt kan en helg försvinna? Det säger bara "poff" så är den över....
Jag längtar sååå mycket efter ledighet. Kan det bero på att jag jobbar och pluggar och har häcken full hela tiden? Visst händer det lite roligheter ibland också, men hela tiden har jag massa "måsten" som hänger över mej.
Den här helgen har jag skrivit kompletteringen till "den U-nderbara tentan", samt läst på ännu lite om sverigefinnarna.  På tisdag blir det redovisning och sen klappar vi igen den här delkursen. Ska bli så skönt att gå vidare med lite matematik istället..... (Fast vem vet, kanske måste jag komplettera även den här tentan).

Idag tog jag och småfolket en promenad i vårsolen, hem till mormor och morfar som bjöd på våfflor. De är så duktiga de små, knallade på både dit och hem utan vagn. Jag sa åt Melina:
"Idag tar vi det lite lugnt hos mormor och morfar, du springer inte runt och skriker"
"Nä då, sånt gör jag aaaaaldrig på våffeldagen" svarade hon
Eller hur...?



När vi skulle gå och sova fick vi syn på Jupiter, Venus och Månen på himlen. Eftersom Melina trodde att det var Kina som lyste så starkt va jag tvungen att leta fram lite gammal kurslitteratur och ge barnen en snabblektion i Astronomi. Bara att pumpa ungarna fulla med fakta, dom suger åt sig som svampar har jag märkt.



Naturligtvis va vi tvugna att avsluta dagen med en liten konflikt. Den här gången var det Melina och Märta som inte hade vett att va tysta. Den ena jamade oavbrutet medan den andra tjattrade på. Efter massa tjat och gnat om att de måste vara tysta, höll på att bli galen: "Tysta nu, innan jag får ett frispel".
"Frispel, vad är det för spel?" undrar hon.
"Det betyder att Märta får sova hos mej inatt" svarar jag
Och så blev jag med katt inatt, tur att Jocke jobbar........

image description

Kommentera inlägget här :