Korv och mello... TOPPEN!!!

Melina håller räkningen, idag är det den 10:e vårdagen
Någon har antagligen talat om för henne att våren kom 1 mars....
Långfrukost och morgon TV
Inte förens Linda och barnen klev över tröskeln och rakt in i vårt pyjamasmys får vi fart
In i duschen och på med kläder
Fast Filippa va skön, det första hon sa va: Min mamma har pyjamas på sig idag
Härliga ärliga ungar, och på den nivån höll vi det
Finns i sjön och ugnspannkaka

Solen sken ute och smälte snön och all is
En stor poollknande pöl hade bildats i parken där vi hängde
Det tar exakt 1 timme och 40 minuter innan Reima tec läcker in och man blir blöt
Det måste nog ändå anses som godkänt resultat eftersom det va Rudbusarna som testade
Rudbusarna är inte på något sätt milda eller försiktiga av sig när det kommer till utomhuslek
Själv satt jag i solen med Håkansson, och låtsades inte se vattenleken

Lördagsmiddagen bestod av (håll i hatten) korvstroganoff!!!!
Jag gillar verkligen korv, på längden och på tvären
Ändå äter vi inte det särskllt ofta
Det är synd att man måste skämmas för att man älskar korv
Mer korv åt folket tack (eller hur Hellen?)

Snart mello och godisfrossa
Hoppas att Måns håller tyst så man får höra låtarna ikväll
Skrikfesten som han bjuder på på lördagskvällarna är verkligen inte kul
Jag håller tummar och tår för Danny
Och så hoppas jag att Björn inte kommer sist, det pallar inte hans psyke tror jag
Han är så instabil nu, sluta säg dumma saker om honom

Ja, det va en liten rapporterin för er som tror att jag gått upp i rök
Nej då, det har jag inte alls
Jag har bara haft nått annat för mej liksom

Kommentarer :

#1: Linda

Tack för idag :), härligt att man kan gå bort i pyjamas och få vara sig själv! Ses snart igen kram

skriven

Kommentera inlägget här :