Svartjobb

Två svarta kvällar i rad. Strömavbrott!!! våga hata vattenfall, det här händer alldeles för ofta. Jag har inte tid att leva utan el. Och om jag ville det så skulle jag bo i en hydda i skogen, men det gör jag inte. Jag bor i ett hus i den moderna civilisationen. Suck!!

Igår fick Jocke massera min onda rygg samtidigt som vi diskuterade tonårsliv. Det gäller att ligga steget före och vi föräldrar måste ta oss tid att snacka ihop oss ordentligt. Det blev ett väldigt intressant och givande samtal. Jag utgick ifrån mina erfarenheter och han utgick ifrån sina, men sånt tänker man inte riktigt på när man är mitt uppe i samtalet. Man är så fokuserad på hur man själv har upplevt en tid, att man lätt glömmer att ens egen bild inte självklart behöver vara normen för alla. Mycket har säkert att göra med att jag gick på typ Sveriges största och mest slitna gymnasieskola, samtidigt som han flyttade hemifrån för att gå på pojkinternat i en mindre stad.
Klart so korvspad att vi har olika syn på tex tjejers roll i skolan...

Ikväll har vi inte varit lika djupa. Ikväll har vi ägna oss åt mörkerträning. Jocke va PT med pannlampa och instruerade mej med olika ryggövningar. Tänk om nån såg oss, måste sett jättekul ut.
Jag har så fruktansvärt ont i min rygg igen. Jag vet precis varför och jag får skylla mej själv. Men det gör lika ont ändå.... Aj aj aj. Det gör ont precis hela tiden. Även när jag bara ligger blickstilla. Måste ta tag i detta, om jag bara orkade....

Kommentera inlägget här :