Den första vårdagen...

Första mars och Melina har informerat mej om att det idag minsann är "den första vårdagen"...

Ute smälter snön bort undan för undan. Vägarna är fulla av grus och solen tittar fram en liten stund varje dag. Dunjackan är alldeles för varm och här hemma har vi varit tvungna att sänka värmen.
Om en månad är det påsk. Tiden går fort och vi har fortfarande hela härligheten framför oss, jag menar våren och sommaren.

Snart är det dags att boka in en heldag på Tingeling för att göra sig vårfin.
Jag har förnyat lite i vårgarderoben, det blir en rosa vår. Till och med säljaren på MQ frågade om jag inte skulle bryta av med någon annan färg, men jag lovade honom att jag inte skulle bära alla kläder samtidigt...

Jag lever livet i ett rosa skimmer
Livet är härligt



Kommentera inlägget här :