Mitt bästa tips

Oj vad det regnar idag, jag misstänker att hela Huddinge svämmar över snart. Att vi va i ett stålande fint Turkiet för tre dagar sen känns väldigt avlägset just nu, det gäller verkligen att njuta där och då.

Fast det är ganska skönt med en pausdag. Igår var jag iväg hela dagen och idag jobbar Jocke så jag och barnen hemma och myser. Vi har tagit paus från alla måsten, och glider runt här hemma med myskläderna på.

Mitt bästa tips till alla trötta bäbisföräldrar som tycker att ni har för lite egen tid kommer här:
SKAFFA ETT BARN TILL :-)
Jag vet att det låter knasigt och kanske precis tvärt emot allt man någonsin har tänkt sig, men tro mej, det lönar sig i längden. Att få barn med ett års mellanrum är det svettigaste och mest stressande jag gjort, men samtidigt det absolut allra bästa. Jag har aldrig någonsin ångrat mej, trots känslan av att inte räcka till och minimalt med egen tid.

Men nu har vinden vänt, nu får jag skörda. Barnen leker och har så kul tillsammans. De är bästa vänner och ställer upp för, och hjälper, varandra i vått och torrt. De har så roligt och det är en glädje att se dem tillsammans. Och är man som jag en mamma som inte uppskattar lek och spel non stop är det perfekt att alltid ha en lekkamrat till hands, speciellt så här i semestertider.
Så alla ni med 12:or (ja kanske ni me 11:or kanske också hinner) tro mej och följ mitt råd, jag vet ju vad jag pratar om :-)

Kommentera inlägget här :