Tråkdeppdag

Idag har jag haft semesterns första (och förhoppningsvis enda) tråkdeppdag. Ni vet en sån här dag då man varken har energi eller motivation att göra nått. Kan tänka mej att det är en kombination av olika faktorer som gör att jag känner så här. Vädret, saknaden av barnen, slutet av min solosemester, ryggont, pluggstress som börjar smyga sig på, å kanske nått annat också. Jag är inte ledsen eller arg, men inte heller pigg och glad. Jag är som ett streck, likgiltig, och det är det värsta tillståndet jag kan befinna mig i.
 
Hur vet man vad man ska packa? Moder Svea bjuder på opålitligt väder i sommar tycker jag
 
Jag har packat idag. Imorgon bitti kommer Jocke och hämtar upp mej, och vi ska styra bilen mot Öviks skärgård. Jag ska träffa mina älskade ungar igen efter 12 dagar, vi ska hänga och ha några härliga dagar tillsammans i stugan. Jag vet att de har haft det jättebra hos farmor och farfar, och jag har också njutit av lite egentid, ändå känns det i hjärtat nu när jag vet att det är nära.
Här befinner jag mig imorgon, ska bli så härligt
 
Jag är inte den typen som svälter mej själv när jag känner mej deppig, tvärtom. Idag lagade jag enfantastiskt god tvårätters middag som jag avnjöt i alla min ensamhet. LCHF-mat från Katrin Z:s bok. Blomkålsmos med vispgrädde och parmesanost serverat med kyckling och sallad. Till efterrätt gjorde jag chokladmousse. Hjälp va gott allt blev. Jocke ska få chokladmousse till frulle imorgon tror jag, för det vore ju dumt att slänga va?
Vem kunde ana att blomkål kunde va så gott?
 
Ni ser att det smakar himmelskt va....?
 
För ett par dagar sen var jag hos Jenny på Tingeling och "tog bort" mina naglar, för att jag vill att de ska få "vila" lite nu över sommaren. Idag har jag kommit på mej själv att sitta och bita på naglarna hela tiden, vad beror det på. Det va ju länge sen jag va en nagelbitare, nu skackar vi 20 år sen... minst :-/
 
I ett tappert försök att muntra upp mej själv drog jag på September på Spotify, men efter några låtar böt jag till Melissa Horn, och hon har sjungit för mej om och om igen hela eftermiddagen...
 
Livet är verkligen inte bara fiiint, å myyyysigt och uuuunderbart.
Idag är det verkligen skittråkigt....
 
Men myrorna verkar ha dragit, äntligen. De fick väl nog av allt salt, vitpeppar, kanel, Myrr och Nipon som jag har matat dem med. Fast nu ser hela hallen ut som crap. Suck...
Så här såg det ut när jag bjöd påNipon, en riktig festmåltid
 
Nu ska jag snöra på mej mina gympadojor igen. Gjorde ett försök för några timmar sen också, men precis när jag skulle sticka ut näsan öppnade sig himlen och det började ösregna. Nu blir det en kvällspromme istället, och jag tänker lyssna på "Adams kompispod" för då vet jag att jag får skratta. De verkar ha riktigt kul på jobbet när de spelar in poden.

Ikväll funderar jag på att lyssna på Torsten Flinks sommarprat i P1, men frågan är om jag blir än mer deppig då....
 
 
Om ett dygn ska jag får återse dessa raringar, lyckan blir total...
Allt blir så bra, om en liten dag :-)

Kommentera inlägget här :