Om att bygga och kalasa

Bygget med lekstugan fortsätter. Eller vi har jobbat med grunden idag. Eller Jocke har jobbat med grunden. Grunden är jätte jätte viktig. Jag önskar att jag kunde göra mer än vad jag gör, men det är verkligen grovarbete, å det är inte riktigt min grej. Bära, gräva, mäta, spika osv, jag kan inte tillföra så mycket känner jag. Jag längtar efter att få inreda, jag har redan köpt massa lull-lull till stugan.... Sparade mina krafter till hemvägen istället. Jag går å går å går, tur man inte har längre till landet ;-) När jag kom hem duschade jag och fixade mej. Bakade tårta och fixade en nätt sommarbuffé, allt på två timmar. Sen har vi ätit och kalasat tillsammans med middagsgästerna. Jag fick fina presenter, sen bjöd vi på fotovisning, Måns fick ett frispel och Melina dansade magdans. Allt i sin ordning med andra ord.... Tack för idag :-) Å kul med sol föresten.....

Kommentera inlägget här :