Välkommen vintern

Idag kom vintern till Stockholm. Det har snöat å snöat å snöat hela dagen och nu har vi ett vitt fluffigt vinterlandskap utanför fönstret. Det är hur fint som helst, tyvärr kom snön två månader för sent. Som vi har väntat.... Hela december och januari har varit i stort sett snöfria och nu hade jag nästan ställt in mej på vår. Jag vet, helt fel men ändå...
Jag och barnen har i alla fall varit ute och lekt, åkt stjärtlapp och gjort en snöfigur. Jag kallar den figur eftersom det är helt omöjligt att könsbestämma den. Rund, go och kall är den i alla fall. Familjen växer alltså igen så att säga.

Om en kvart landar Jocke på Arlanda. Fem dagar som ensamstående har funkat finfint. Jag kan vara väldigt organiserad om så krävs. Det är liksom ingen annan som ordnar om jag inte gör det själv, å då har jag bara huggit i.
Men jag är trött eftersom jag haft nattpassen fyra nätter i rad...
Välkommen hem darling, du är saknad <3

Kommentera inlägget här :