Dagens lista....

Dagens mest saknade
Handbollspappan som dragit till Serbien
Allt funkar toppen här hemma, barnen är snälla, glada och goa
Men vi saknar vår Jocke
Framförallt är det väldigt tyst här hemma
Ingen som pratar non-stop
Inga telefoner som ringer
Å ingen TV eller sprakig radio som står på i bakgrunden



Dagens glädjebesked
Jag får tillbaka hela min gamla arbetsgrupp från termin ett, tjohoooo!!!!
Nu kan vi stöta och blöta, problematisera och reda ut
Å framförallt kommer studietiden bli lite härligare
Planerar redan halvleksfest den 5 juni

Dagens bästa mamma
Jag tycker inte att det är superkul att leka med mina barn hela tiden
Igår fick de leka med Vincent och Filippa hela eftermiddagen
Och idag har jag gjort en kraftansträngning och ordnat lekdejter till nästa vecka med kompisar från förskolan
Det kommer bli toppenkul för alla

Dagens kultur
Jag har bokat biljetter till Mojjes Lattjolajban Show i HGY-aulan
OCH
Jag har bokat biljetter till Isshowen "Trassel på is"
Jag har även suttit med barnen och kollat på kvällens Bolibompa (visserligen med en iphone i handen)
Och jag har läst en lååång godnattsaga för de små
Snacka om att jag vurmar för kulturen



Dagens meny
Barnen var utsvultna efter att de hade haft en vikarie i köket på förskolan
Till och med pedagogerna var missnöjda med hans mat
Desto lättare för mig att överträffa med middagsmaten
Chickenbits med ris, sås och grönsaker
Till efterrätt en liten fruktsallad



Dagens husdjur
Jag vill inte ha husdjur, i alla fall inte just nu
Kanske en katt eller hund om några år
Absolut ingen gnagare
Vi lånar Simba ibland och det räcker alldeles lagom
Fast de senaste dagarna har jag inte kunnat låta bli att bli lite engagerad
Det finns en liten hamster vid namn Rolf som är på rymmen
Han bor/bodde hos familjen Graaf
Jag kollar Maggans blogg (alldeles för ofta) för att hålla mej uppdaterad om Roffes äventyr



Dagens packning
Imorgon blir dt fredagsrulle igen
Det betyder full rulle
Jag ska med ungarna på simskola efter förskolan
Ikväll packar jag badkläder och duschgrejer
Men även rena pyjamasar och div. annat som jag kommer behöva imorgon
Jag ligger steget före och det känns toppen



Dagens segaste
Jag började med kvällsracet redan 18.30
Men nattningen drog ut på tiden
Lååång saga, småsnack och mys
Sen låg de två små och lekte i sina sängar och babblade med varandra ett bra tag
Jag satt utanför och försökte ignorera dem
Klockan 19.47 sov de båda två i alla fall

Dagens läsning
Barn utvecklar sitt språk
Ganska bra tankar och teorier
Men inte så där superspännande så att man fastnar och sträckläser dock
Om man wordfeudar samtidigt är det jättelätt att tappa tråden
Fast jag har läst tyngre litteratur
Tack för lånet Christoffer, men nästa gång lånar jag hellre en deckare ;-)



ZZZZZ.... Sussilurr på er!

Kommentera inlägget här :