Pippi-frissan

Jag kan ju inte säga att min frisör blev bländad av min frisyr som jag dök upp med igår precis. Hon konstaterade lugnt att det va alldeles för länge sen vi sågs och att hon skulle göra sitt allra bästa för att återställa ordningen. Hon är cool tycker jag, inte alls nojig på nått sätt. Hon är en Pippi Långstrump typ med olika färg på sockorna. Hon säger att hon fortsätter att miss-matcha för att folk reagerar, vaknar till ur sin gråa vardag. Härligt, en insats för samhället alltså att inte lägga så mycket tid på strumpsortering.
Hon framstår ibland som virrig och toksnurrig, men hon besitter en oanad skärpa. När vi börjar snacka fortsätter hon samtalet exakt där vi slutade det ett par månader tidigare. Hon minns sånt som jag berättat och själv glömt för länge sen. Hon får en att känna sig sedd. Toppen!!!


Före-rynkor o påsar under ögonen kan hon dock inte göra nått åt...



Efter- Lite tid o tålamod va allt hon behövde

Kommentera inlägget här :