Nu gör jag slut...

Någon här hemma ligger riktigt risigt till
Han gör ingen nytta, fyller ingen funktion längre.

Innan våra vägar korsades längtade jag nått obeskrivligt efter honom. När vi väl möttes var det kärlek vid första ögonkastet. Visst kan jag erkänna att jag gjorde allt jag kunde för att snygga till honom, fixa till och få fason på honom. Det va en kamp, och jag fick ta i med hårdhandskarna på, men till slut blev det rätt bra. Det ända jag aldrig blev riktigt nöjd med är hans klädsel, men där hade jag tydligen inget att säga till om.

Som sagt, nu ligger han risigt till. Visst har vi haft en mysig tid ihop, men jag tror inte att den här relationen går att rädda. Han har taggarna utåt hela tiden och gör inget annat än att skräpar ner och är i vägen hela tiden. Visst kunde jag väl ha varit mer omhändertagande och kärleksfull mot honom, men det är lätt att säga med facit i hand. Det blev ett kortare förhållande än vad jag tror att både han och jag hade räknat med från början, och jag tror tyvärr inte att han kommer träffa nån ny heller. Det blir svårt för honom, eftersom han är i ett sånt bedrövligt skick nu...

Tack för den här tiden. Det blir hans sista natt i det här huset inatt. Om han har lust kan han ju dröja sig kvar på baksidan en tid framöver, bara jag slipper se honom...

Nu ska Gubben Gran ut....

Kommentera inlägget här :