Lusläsning igen

Ett år har gått rätt fort
Idag började jag i tvåan
Ny kurs "barn och språk"
Ingen mjukstart direkt

Fullspäckad med fakta, forskning, analyser, ordsatser och knepigheter
Hur mycket litteratur som helst, och så självklart en skönlitterär bok också eftersom "man mår bra av att läsa"
Jag kommer läsa och skriva analyser de närmaste fem veckorna
Ifall ni undrar vart jag tagit vägen liksom....

MEN....
Oj vad jag lär mej av att plugga
Jag har massor av tankar och idéer
Ge mej en femårsgrupp och jag ska ge dem en verksamhet som man kan vara stolt och nöjd med
En verksamhet präglad av nyfikenhet, delaktighet, glädje och lust att lära
Två år kvar bara

Efter sex timmar i skolan fortsatte jag att läsa ett par timmar till när jag kom hem
Jocke följde efter mej, pratade oavbrutet och strök runt benen på mej som en bortglömd hundvalp stackarn
Fast det är inget synd om honom
Han har ju knappt jobbat på en vecka
Först semester i Serbien fem dagar
Igår pulkaåkning och lek med ungarna och granngubben
Idag full rulle med lek och fika på nått lekland
Vem är det synd om?

Vissa roar sig visst veckan lång
Mitt i föreläsningen fick jag de här bilderna skickade till mej...


Kommentera inlägget här :