Effektiv onsdag

Möte på jobbet, bolla nutid och framtid med Annika. Tankarna snurrar och idéerna är många... Längtar!

Litteraturläsning om barns språkutveckling. Som sagt, ge mej ett gäng vetgiriga försökskaniner.

Lunchdejt med älsklings-Jocke som bjöd på rester från gårdagens middag. Bättre än pölsa, lite sämre än oxfilé.

Klippning, slingning och snicksnack hos Shila. Jag blir blondare ju fler högskolepoäng jag tar.

Hämtar ut en beställning från MQ. Kalasklänning, blus, bälte och jumpsuit. Undra om jumpsuit verkligen är min melodi...?
Självklart ett par överraskningar till Jocken också.

Blomsterbudar till grannfrun i gränden. Hipp hipp hurra, för världens bästa Haggan idag!!!

Diverse ärenden i centrum. In och ut i butikerna. Jag är snabb som få, det gäller att va effektiv när man står på 30-minuters parkeringen.

Biblioteksbesök och jag sänker tempot. Lugn och ro, avslappnad och härlig miljö. Lånar studentlitteratur, fingrar på några andra böcker också men ställer tillbaka dem igen. Läsa för nöjes skull får vänta till sommarlovet.

Tjejmiddag hos Carina med bästa brudarna. Massa god mat och fika. Ventilering och dissekering, högt och lågt. Massa härligt skratt.

50 sidor litteratur tog längre tid än jag trodde att läsa och anteckna. Jag satt och läste tills jag blev kall. Då spolade jag upp ett varmt bad och la mej i. Där låg jag kvar tills jag kämpat mej igenom alla sidor. Jag blev till ett russin.

Klockan är efter midnatt. Jocke snarkar som ett gammalt tröskverk här bredvid och Karlavagnen är slut. Vad ska jag hitta på nu?
Om 5,5 timme ska jag upp igen. Tack för kaffet Carina. Jag är fortfarande pigg som en lärka. Jag har sugit ur allt ur denna onsdag nu tror jag...

Kommentera inlägget här :