Utan energi......

Vet inte var jag ska börja, allt är upp och ner
Jag har ingen inspiration, ingen energi
Jag har hur mycket som helst att göra
Jobb, plugg, städ och fix
Hela vardagsrummet är fullt av ren tvätt som vill vikas in i garderoberna
Köksfönstret har varit utan gardiner ett par veckor
Hade kanske varit bättre att låta julgardinerna hänga kvar
Jag har massor med litteratur och skoluppgifter att göra
Men det fastnar inte och motivationen tryter
Helgen är fullbokad
Kalas både lördag och söndag, fullt hus med andra ord
Men var ska jag börja....?

Jo, började med med hyllan i köket
Jag har februari-fixat den
Fokus på Melina som fyller fem imorgon



Här ligger Lillfisen och sover, min lilla fyraåring
Flera gånger har hon frågat om vi kommer att väcka henne med sång och paket imorgon
Jocke och jag roddar för att få hennes önskan att gå ihop
Jocke jobbar natt och ska skynda skynda hem och förhoppningsvis bli avlöst liiiite tidigare
Jag börjar 7.15 men har lyckats byta tid med en gullig kollega
Om hon sover till halvåtta-åtta imorgon så kanske familjen kan va samlade och sjunga för henne
Bara en sång sak, att rodda för att kunna sjunga för lilla hjärtat



Ja som sagt, vad ska jag ta tag i nu då....?
Tvätten? Gardinerna? Studierna?
Tror jag tar och kryper ner i sängen och gnabbas lite med Gisela Håkansson

Kommentarer :

#1: Lotta

Sarah, ta det lugnt! Det är kursen som suger, jag lovar. Snart vänder det och nästa kurs borde passa dig:-D! KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :