Skoluppgift - analys av barns samtal

En del av tentan ska innehålla en analys av barns samtal
I mitt hem pågår oavbrutet spännande samtal
Jag tänkte dela med mig av ett par stycken

Jag transkriberar
Kön och person är ovesäntligt till skillnad från ålder som jag anger i år och månader

Barnen sitter i vardagsrummet och kollar på 112-på liv och död med blåljusföräldern
Polis, brandkår och ambulans är på plats på en porrklubb där någon sprängt en bomb
En inte helt välbekant miljö...

5.0:  Är de där trollen bor?
34.11:  Nej, de är på en klubb
5.0:  Vad är en klubb?
3.9:  Bamseklubben kanske...

Min analys
3.9 är väldigt världsvan och påläst efter vår resa till Kanarieholmana i december ;-)


Vi tittar vidare på 112
Brandmännen får ett nytt larm och kör brandbilen snabbt genom stan

33.7:  Får du köra brandbilen i Tyresö nu?
34.11:  Nä
5.0:  Får Rickard köra brandbilen?
34.11:  Ja, det får han
5.0:  Jobbade han i Tyresö när du va i kyrkan?
34.11:  ????
33.7: Hon menar när du jobbade i BotKYRKA
34.11: Aha, ja det gjorde han...

Min analys
5.0 borde få besöka kyrkan lite oftare så hon lär sig skillnaden av kyrka, ort och brandstation ;-)

Kommentera inlägget här :