Mello vs. Gladiatorerna

Det pågår en familjefejd i huset
Vi är oense om vad som ska visas på TV´n kolckan 20.00
Jag vill se Mello och Måns vill se Gladiatorerna
Jocke och Melina vacklar, vill inte ta parti

Måns gråter så tårarna sprutar
Jag erbjuder honom att kolla på reprisen av Gladiatorerna imorgon
Han kontrar med att han ska se både ikväll OCH imorgon
Han är orubblig i sitt beslut
Jag säger att han får kolla på Gladiatorerna själv på övervåningen
Men att godis och popcorn kommer att serveras i vardagsrummet ackompanjerat av Mello
Han gråter ännu mer, men är fortfarande orubblig
Känner jag Melina rätt så nöjer hon sig med att få lite gott och att hon får se på tävling
Sen om de tävlar i musik eller sport verkar spela mindre roll
Jocke är typ likadan som henne

Måns ooch jag fortsätter att argumentera för vår sak
Jag kommer att vinna den här striden, men det vägrar han fatta
Har jag otur kommer han gråta och skrika så pass mycket så att jag inte kommer höra ett ljud av musiken
Ungar, trött man blir.....



Kommentera inlägget här :