Livet från den ljusa sidan

Det händer troligtvis bara mej
I min värld är inget omöjligt

Satt kvar på jobbet och skrev hemtenta
Skrev och skrev men kom ändå aldrig till skott
Kom inte åt kärnan
Snuddade bara i marginalen
Hur jag än försökte, omöjligt
Tidspress och svårt ämne
Ingen bra kombo

Gav upp när klockan va 20.30 och begav mej hemåt
Eller ut på parkeringen i alla fall
Hoppade in i bilen
Tjong, rattlåset smällde i
Och oj vad det låste sig
Omöjligt att få upp
Hur dum kan man va?
Jag fick lämna bilen och gå

Promenerade hem
Tur att jag inte bor så långt från jobbet
Tur att det inte va 20 minus
Tur att klockan inte va mer
Tur att jag har lite hull att ta av när jag missat middagen med marginal
Tur att jag inte hade fler än två väskor med sammanlagt åtta böcker att bära
Tur att jag klädde mej i ullsockor, halsduk, dunjacka, termobyxor och UGG's imorse
Tur att barnen sov när jag kom hem så de slapp höra mej svära
Tur att jag inte slåss, men jag lovar att smockan hängde i luften när HAN hade mage att klaga på att jag tuggade min müsli för högt!!!!!
Tur för honom att han somnade på soffan ikväll....

Vilken tur jag har haft ikväll
Det kunde ha varit värre
Livet från den ljusa sidan

Kommentera inlägget här :