Annorlunda familjen

Hej å hå! Jag har satt ungarna i tv-soffan med lite lördagsgodis, och passar på att blogga lite under tiden.
Allt är under kontroll i gränden. Pappan jobbar dygn, och småbusarna håller mej sysselsatt.

Igår kväll va Melina på kalas hos en kompis från förskolan, och jag och Månsan va på simskola. Vilken sköning han är min son, hur härlig som helst att hänga med, och ett riktigt bastuproffs.

Idag har jag och småfolket varit på Mojje-konsert med grannfrun och hennes små. Fullt ös, och roande för både stora och små. Efter konserten ringlade sig kön till Mojje lång av mammor och barn. Mojje hade utlovat att man fick köpa hans skiva, ta kort med honom, få en autograf eller bara kramas och ta på honom lite hur man ville. Jag passade på den, kön va sååå lång.

Ica-race me två ungar, hur låter det? De hade varsin liten vagn, försök att visualisera... Jag sa ju att de håller mej sysselsatt :-/

Nu är ungarna snart sockerstinna och fulla av energi igen. Jag ska vika tvätt och snart hänga en ny, så trist. Hur kommer det sig att man aldrig kommer ikapp med tvätten?

Om en timme kommer kusinerna. Middag och mellomys står på programmet. Jag ska vara ensamstående fyrabarnsmorsa, men bara tills imorgon. Det ska nog gå bra (även om femåringen är på ett riktigt skithumör idag).

Kommentera inlägget här :