Studiebesök och bling bling

Det känns obeskrivligt skönt med fredagkväll... Det blir soffhäng och sen tidigt isäng. Jag har haft häcken full hela veckan så nu är jag trött, men det mesta är i varje fall under kontroll nu. Tänk att det är likadant varje december. Jag tänker att jag ska vara ute i god tid, planera och förbereda. Men ändå blir det stressigt och knökfullt i almanackan i alla fall till slut.

På eftermiddagen gjorde jag i alla fall terminens sista studiebesök. Jag va hos Pernilla på Lilla Snigeln. Det va spännande att höra henne berätta om sin verksamhet och hennes framtidsplaner. Den modiga tjejen har sagt upp sig efter 15 år och ska nu bygga ut och öppna eget. Häftigt att våga uppfylla sin dröm säger fegisen....

Men december i Vistaberg är i alla fall vacker och glittrig. Säg vem blir inte glad av att åka förbi det här huset varje dag? Måns vill att vi ska flytta dit, han är nämligen svag för bling bling. Melina menar att vi inte kan lämna gränden och alla våra vänner här. Jag håller med henne, vad är goda vänner jämfört med lite bling bling.....?

Kommentera inlägget här :