Sankta Lucia, utvecklingssamtal och julklappsjakt

Det har varit en.... Låt oss säga annorlunda torsdag idag.
Vi gick upp med tuppen, jag småfolket och den borttappade sambon som ramlat in några timmar tidigare.
Melina köpte mitt argument om att tärnorna glittrar mer än Lucian och välde plättlätt bort elljuskronan (och jag slapp ragga batterier).
Utomhus i åtta minusgrader firar vi Lucia med sång och fika. Tur att alla barnen är så söta och förväntansfulla, man kan liksom inte annat än att njuta av allt trots stelfrusna fingrar och bortdomnade tår.

Sen gick Jocke och jag till Måns avdelning och hängde lite. Lekte med barnen, läste saga och byggde plus plus. Himla trevligt han har det om dagarna. Roliga ungar och sköna pedagoger, harmoniskt och lugnt. Jocke har faktiskt sagt förut att han ibland önskar att han va en liten unge som fick gå på förskolan, för han tycker det ser så mysigt ut när han lämnar. Nu förstår jag vad han menar.

Sen fick vi ett enskilt samtal med den ena pedagogen, ett så kallat utvecklingssamtal. Hon berättade att han va en bra kompis som många barn ville leka med, och att han va bra på att rita och bygga. Sen fick vi också höra att han hade bra balans mellan gos och brottning, de vill säga: han är både mjuk och tuff i samma förpackning.

Här hade väl typ halva dagen gått och då släpade jag med mej den lite trötta sambon till Skärholmen på julklappsjakt. Mannen som i vanliga fall hatar gå i butiker va om möjligt än mindre motiverad idag. Några klappar lyckades vi alla fall få ihop, och en lunch på tu man hand fick vi....

Dagen är inte slut än, men jag gissar att i alla fall tre i familjen kommer somna ovaggade strax efter julkalendern. Och tur är väl kanske det, då kan jag plugga ifred.
För några studier har jag inte hunnit med över huvudtaget idag....
På min studielediga dag... Suck!!!

Kommentera inlägget här :