Morgondagen är morgondagen som är morgondagen....

Framförhållning är för töntar och planering för fegisar. Om exakt nio timmar ska Melina stå i luciatåget på förskolan och skråla ikapp med sina vänner. Än har vi inte provat ut luciakläderna och inga batterier finns till ljusen.
Det kommer bli en stressig morgon för hela bunten, när småfolket ska upp och iväg. Någon (läs jag) kommer få kämpa sig blå för att få liv i de små, eftersom de kom isäng sent och gärna sover länge på vardagar.
Någon (läs jag) kommer vara tvungen att länsa diverse leksaker och fjärrkontroller i jakten på batterier.
Någon (läs jag) kommer också bli tvungen att leta säkerhetsnålar, tejp eller annat lämpligt till lillfias lååånga linne som ingen har hunnit fålla upp.

Ja ja, jag är varken tönt eller feg....
Morgondagen är morgondagen som är morgondagen. Morgondagens problem löser vi på morgondagen. Bästa att sova lite nu, om drygt en timme börjar morgondagen. Föresten har nån sett Jocke under dagen? Jag såg honom under gårdagen, men kommer han komma hem innan morgondagen....?

Kommentera inlägget här :