Korvstoppning i hjärnan

Nu är det dags igen, sitter i simhallen medan barnen har simskola. Första gången på hela helgen som jag lämnar hemmet. Visserligen är jag en hemmaråtta, men en hel helg inomhus, det är bedrövligt.
Ute är det 10 minus, snön gnistrar och glimmar. Småfolket har varit ute och lekt jättemycket, tack och lov för alla gulliga grannungar.
Jag har pluggat lite, pyntat lite och städat lite, men jag ligger efter på alla plan. I min hjärna är det kaos just nu, alldeles för mycket att göra och för mycket att hålla ordning på. Min reaktion på stress är total apati....
Jocke tycker att jag ska gå ner i tid, alltså jobba mindre. Jag vet inte om det är det som är lösningen, kanske....
Men nu, andas i en simhall... Jag fick det "lätta" barnet idag. Tack tack! Jocke och jag turas om och tar varannan vecka med varje barn.

Kommentera inlägget här :