En annan dag

Annan dag jul
Mellandagsrean har startat
Folk trängs och svettas på stan
Armbågarna är vässade
Redo att göra de bästa fynden
Det är svensk kultur och tradition
 
Jag avstår idag
Jag sitter med min B-uppsats
Rudbusarna har åkt till Viksjö
Här hemma är väldigt tyst
Och skönt
 
Jag har haft en veckas jullov från skolan
Varken läst eller skrivit
Inte ens tänkt på skolarbetet om jag ska vara ärlig
Verkligen härligt
Men oj så farligt
Jag inser att jag har tappat tråden
 
Jag minns knappt vad jag skriver om
Ännu mindre minns jag vilka argument jag hade som jag ville lyfta fram
Det är som att jag måste börja om på ruta ett igen
Börja bena upp och skala av
Låta det skava och värka igen
Hitta mej själv i dilemmat
 
Jag har med andra ord lite att stå i idag.....

Kommentera inlägget här :