Dagen då snön blev min räddning.....

Vaknade och hade en olustig känsla i kroppen imorse
Så många ouppklarade knutar att reda upp
Undrade på riktigt hur jag skulle fixa allt som skulle göras under dagen
Å vem skulle hämta barnen?
Men sen började det snöa, sen kom ännu mer snö, och till slut lite till
Med facit i handen säger jag TACK
 
Jag hade ett långt och givande möte med chefen på förmiddagen
Fick lite pepp, uppskatting, förståelse och liiite mer klirr klirr
Sen tog vi beslut om att ställa in kvällens julavslutning
Detta innnebar att jag kunde säppa alla förberedelser och syssla med annat
Jag skrev klart min psykologitenta och skickade iväg den
Sen skrev jag min ELP-uppgift, spårade ur totalt
Hamnade i djup reflektion med mitt inre och skrev en dikt till Klotet
Så skönt, jag är klar med den här kursen nu :-)
 
Jocke blir kvar på jobbet i natt också
Han är behjälplig åt alla Stockholmare som står på korsan och tvären i trafiken
Själv gick jag ut på parkeringen på jobbet
Tittade på min bil, garvade och lät den stå
Promenerade till förskolan och hämtade två glada barn
Lätt i hjärtat
Tillsammans pulsade vi hem genom skogen
En fin stund
När vi kom hem till gränden kunde jag inte annat än skratta lite till
Å samtidigt vara väldigt nöjd med att jag har ett varmt och mysigt hem att kura ihop i
 
Corsan får sova kvar på jobbet inatt, inbäddad under ett tjockt snötäcke
 
Säga vad man vill, men visst är det vackert med vitt...?
 
Hemma i gränden, även här har det snöat....
 
Men hur ska vi ta oss in...?
 
Inte riktigt läge att hämta nått i förrådet ikväll va...?
 
Grilla på baksidan ikväll kanske? Skulle inte tro det va...
 
Tacksam över att ha ett varmt och härligt hem....
(Törs jag skriva så utan att strömmen går?)

Kommentarer :

#1: Hellen

En får gratulera till lite mer klirr! (För jag antar - hoppas - att det betyder lite mer stålars till dig och inte typ lite mer i handkassan på jobbet...) :)

Svar: Åh Hellen min vän. Inte vart det särskilt mycket pengar, några kronor extra i månaden, men för mej är även tid pengar.... :-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :