Svammel

Alla bara pratar om hösten, men jag vägrar. Än är det augusti och det spelar ingen roll hur många löv som faller från träden, för mej är det sommar. Jag är barfota, med kortbyxor och flippflopptofflor. Räcker det inte med alla strumpor som man måste sortera resten av året.

Mitt tjejgäng är ute på stan idag. Lunch, shopping och middag på Orangeriet. Egentligen skulle vi ut på övernattningsäventyr, men jag tror att det va jag som avstyrde det när jag insåg att Jocke jobbade helg. Jag har sett fb-bilder från dagen och de ser ut att ha det riktigt mysigt. Resan får vi spara till ett senare tillfälle.

Själv har jag och småfolket varit ute på landet över dagen. Det har varit en skön och fin dag. Det känns som att vi suger ut det sista av sommaren. Vi fikar och äter middag ute, och skördar i landet. Sitter ute i hammocken och spelar spel. Avrundar med en klassiker, Dårfinkar och Dönickar....

Nu sover de små och jag sitter solo och svamlar. Å tur är väl kanske det, som jag ser ut. Har fått kli på ögat, vem vet vad eller varför...? Men oj vad det kliar. Jag går omejkad och hoppas att det ska hjälpa. Jag smörjer med nån cortisonsalva med varningtexten "får ej smörjas runt ögonen". Nöden har ingen lag.... Väldigt tur att jag inte sitter med damerna uppklädd till tänderna med kli på ögonlocket. Här hemma kan ingen se hur trött å sliten jag ser ut utan mascara. Fast jag ska kanske bjuda på en bild ;-)

Oj vad jag svamlar. Filip Hammar och Måns Herngren myser i Pluras kök. De gör egna pommes frites och cheeseburgare. Det ser farligt gott ut. De ser ut att ha trevligt. Fast Måns röker när han lagar mat, det ser inte fräscht ut. Å hans hund är lite fööör nära maten. Men jag förlåter Måns.

Äh, nu slutar jag svamlar....

Kommentera inlägget här :