Kultur med Holmström & Hedman

Ikväll har Carina och jag varit på föreläsning med Magnus Hedman. Ni vet fotbollsmålisen.... Det gäller att variera sig, man kan ju inte shoppa, luncha och springa jämt ;-)
Jocke trodde först att jag hade blivit spritt språngande som gått å blivit fotvollstok på gamla dar. Men nä, det va nog mer Magnus tema "personlig utveckling" som lockade mej. För oj oj oj vilken resa han gjort.
Som liten kille i Vårby Gård började han målmedvetet kämpa för att lyckas med fotbollen, och han nådde sina drömmars mål och hade allt man kan önska sig. När sen karriären tog slut hade han inget att falla tillbaka på. Han har tappat bort sig själv och sitt egenvärde....
Magnus berättade öppet och ärligt om alla misstag han gjort och påpekade värdet av att lära sig av sin historia. Man kan inte få saker och ting ogjorda, men man kan lära sig nått av dem.
Att våga vara sann och stå för vad man gjort och vad man tycker kan ju verka så självklart, men i ärlighetens namn är det nog nått vi alla kan bli bättre på.
Många kloka ord fick han sagt ikväll och jag hade önskat att det va fler ungdomar som fick höra honom tala. Jag tror verkligen att Magnus Hedman är en person som unga människor skulle ha respekt för och lyssna på, och förebilder behövs.
Det va i alla fall skönt att se att "löpsedels"-Magnus hade kommit till insikt, tagit tag i sitt liv och mådde bra.
När tid ges ska jag även läsa boken som han skrivit om sitt liv....

Kommentarer :

#1: Magnus

Tack för dina ord!
Jag råkade radera din kommentar du skrev till mig!
Kan du skicka om den?

Tack för igår!
Kram
Magnus

Svar: Tack själv, det va en härlig föreläsning.Det är lite svårt att återskapa en kommentar, hoppas att du han läsa den i alla fall innan du raderade ;-) Summan va ju i alla fall att jag tyckte du va toppen!!
Yta & djup

skriven
#2: Lotta

Ååå jag vill också se och höra live.... Inte bara läsa blogg. Kul att du tyckte om föreläsningen.
Återkommer om tisdagen.
Kram

Svar: Ja, jag är glad att jag gick för han hade mycket att berätta om och, jag fick en och annan tankeställare också ;-)Hoppas hoppas på tisdagen.... Kram
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :