Glass och Folköl

De va så kul, jag måste bara berätta....
Igår när Melina va ute på gården och lekte, hade någon av hennes vänner bjudit henne på en glasspinne. Självklart är hon väldig nöjd och glad över det och berättar skrytsamt för oss andra när hon kommer hem.

På kvällen när vi gått och lagt oss säger Jocke till mej med allvarlig röst: "Det är nu det börjar, det är nu vi mister kontrollen"
"vad menar du?" undrar jag
"jo, idag är det glass hon bjuds på i parken utan att vi vet om det. Om 15 år bjuder nån på en folköl...."

Men det är skillnad på mej och Jocke. Den tanken gör mej inte orolig. Jag tänker att det kunde vara värre. Om min 20-åring vill smaka folköl i parken så är det ok... Det känns lugnt tror jag.

Kommentarer :

#1: ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

kul att du tycker det :) och tusen tack kära du :D

Svar: :-)
Yta & djup

skriven
#2: Annika

Gör en verklighetskoll på Jocke! Säger som du, att bli bjuden på folköl i parken om 15 år, det är ok! Men den bistra sanningen liknar nog mer att M blir bjuden på starköl/häxblandning odyl om ca 10 år!!

Svar: Hua hua... sånt där vill jag inte höra Annika.Jag fortsätter att lyssna på min kloka sambo tror jag ;-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :