Äventyr på M/S Silja Galaxy (eller hur man kör slut på sina föräldrar på ett dygn)

Egentligen orkar jag inte, men jag ska skriva lite snabbt i alla fall. Jag har varit på en 23-timmars Galaxykryssning och jag är aptrött, på alla sätt och vis. Man skulle kanske kunna tro att jag har festat mej själv sönder och samman, men inte. Jag har bara varit på äventyr med Rudbusarna.

Till att börja med så är jag ingen van kryssare, så jag känner hur varje por i min kropp suger åt sig av varenda intryck runtomkring mej. Det är inte bra, för intryck finns det gott om på en båt full med människor. Det är barer och restauranger, butiker, shower, musik, spelautomater och lekland överallt. Allt syns och hörs och eftersom det är sommarlov va det en hel del kiddoz på båten också.

Barnen kräver sitt, å man vill ju att de ska vara nöjda och glada av den enkla anledningen eftersom gnäll och gråt är mindre kul. Därför har vi spenderar en stor del av dygnet på ett skräningt lekland och sen har vi tittat på diverse tacky shower. Barnen har druckit drinkar med paraplyer och glitter och dansat med överförfriskade damer.

Småfolket somnade sent och vaknade tidigt, jag gissar att de knoppade ca 8 av 23 timmar, och övrig tid har de varit i sitt esse. Det finns hur mycket som helst att besätta om saker som händer och sker, och folk som man möter. Men jag orkar inte, låter några bilder berätta istället.....

Förväntansfulla busungar

Här fyller vi på sockerdepån med världens största kakor

Drinkar med extra allt va beställt

Opp i det blå, ute på havet...

Energi som måste ut....

Mötet med Kapten Krok kräver ett eget inlägg, om det ens går att återberätta

Buffémat betyder att man inte måste sitta still under måltiden :-/

Dans och lek med Mumin och Lilla My

Glad Måns: "Mamma nu vet vi, Mumin finns på riktigt precis som Pippi och Bamse"

 

 

Kommentera inlägget här :