Trött å kall söndagskväll

Söndagskväll igen...
Vi har haft en riktigt slöhelg här hemma i gränden. Förutom några små ärenden på stan så har vi hållit oss hemma. Jag har ont i ryggen/nacken och kylan som vädret bjuder på gör inte saken bättre. Idag har jag suttit med min vetevärme på axlarna flera timmar. Den här kylan och snön som kom nu har gjort mej lite deppig och jag har bara velat kokonga-in mej i en filt i soffan. Självklart har jag haft sällskap av studielitteraturen också. Ny kurs å nya böcker, nu är det matte som gäller. Intressant och så, men min energi är helt slut. Om två månader är det sommarlov, å vad jag ska njuta av att bara jobba heltid. Kanske får man tid att läsa nått skönlitterärt då till och med.
Igår va det Gladiator-final så nu när både mello och gladiatorerna är förbi. Tänk vilka möjligheter som öppnar upp sig för lördagskvällarna framöver...

Dagens rätt blev "chicken tikka masala" som jag rörde ihop till Rudbusarna...

Kommentera inlägget här :