Jag människokännare :-)

Idag har jag varit hos min sjukgymnast på Huddinge Sjukhus. Eftersom de rivit parkeringshuset och det är allmänt kaos runt sjukhuset så åkte jag i god tid för att hinna parkera, promenera och eventuellt strula. Men, det fanns gott om parkeringsplatser i det nya garaget och dessutom låg det precis vid "min" entré. Med andra ord hade jag rejält med "egen tid" i väntrumet hos sjukgymnasten. Visserligen hade jag packat med mig studentlitteratur, men jag roade mig med att titta på folk. Förvirrade människor fanns det gott om kan jag lova. Alla som är vana att gå in genom huvudentrén och nu kom in sjukhusets bakväg, irrade runt som bara den.
I hisshallen stod en kvinna som försökte lotsa alla rätt, och jag roade mig med att gissa vilka som skulle klara sig själva och vilka som skulle behöva hennes hjälp. Efter en halvtimme kände jag mig som värsta människokännaren, och gissade rätt hela tiden. Karlarna va sura, tvära och kärva pga omorganisationen (gissar att de inte gillaförändringar) och stagade fram till kvinnan på en gång. Äldre kvinnor tittade sig försiktigt runt i hisshallen, såg allmänt förvirrade ut och sökte hjälp med blicken. Yngre människor kollade själva på orienteringskartan vid hissen och klarade för det mesta att lista ut hur de skulle gå själva....

Titta på människor, ett ganska så kul sätt att fördriva tiden på, och studielitteraturen förblev oläst även denna gång.....

Kommentera inlägget här :