Vilken lördag. Om jag hade vetat för tio å...

img_6275 (MMS)

Vilken lördag. Om jag hade vetat för tio år sen att jag idag skulle gått sex timmar med "svensk fältflora" i handen nästintill frivilligt hade jag bergis trott att jag blivit knäpp. Nu vet jag att så inte är fallet, jag är bara en väldigt hängiven och intresserad student. Just nu jobbar jag med mitt herbarium och samlar blad till det. Vi har kombinerat bladletandet med skönt häng på landet, jag hittade många arter bara genom att gå runt på tomten och kika. Och på vägen hem fick Jocke stanna bilen några gånger när jag hittade spännande träd och buskar. Vi avslutade med en runda hos Björnssons på Fredsstigen, tanken va att plocka ett Kastanjblad men det skenade iväg och jag hade en hel knippe blad med mej hem som jag fick artbestämma med floran. Nu är alla blad sorterade och ligger i press, skönhetsbibeln kan man använda till mycket....

Kommentera inlägget här :