Älskade unge....



Den här bilden föreställer min fina, härliga alldeles fantastiska dotter Melina
Samma bild föreställer även ett åskmoln, en bergochdalbana och en argbigga utan dess like

Fyra år gammal och hon beter sig som en tonåring
Jag bävar redan för hur framtiden ska bli

Hon är arg för hon är hungrig, sen vill hon inte ha mat
Hon skriker för hon fryser, sen får man inte hjälpa henne på med en kofta
Hon vill inte höra sagan, sen får jag inte sluta läsa
Hon är trött och orkar ingenting, sen vill hon inte sova
Och så där håller vi på.....

Hon skriker och bråkar och vill bestämma allt
Oavsett vad, så är hon tvärtom

Troligtvis blir hon chef när hon blir stor
Oj oj oj, stackars anställda som ska dansa efter hennes pipa

Melina är som Pandoras ask, man vet aldrig med henne
Sol & Regn
Skratt & Gråt
Svart & Vitt

Det svänger snabbt mellan att vara älskad & hatad
Vare sig man vill eller inte får man åka med i hennes karusell

De som har äldre barn brukar säga: "små barn, små bekymmer...."
Så jag biter ihop och njuter av min envisa, jobbiga, älskade unge

Kommentera inlägget här :