Lördag hela da´n....

I morse fullkomligt studsade ungarna ur sängen vid 7.30, trots att det va lördagmorgon och jag gärna hade sovit lite längre, kändes det härligt att ha pigga friska barn igen.
Gårdagen va endast en parantes....

När Jocke kom hem från jobbet åkte jag ner till gymet och körde att pass body pump. Härliga duktiga jag som kämpar på trots att det känns tungt, jag klappar mej själv på axeln.



Jocke och farfar byggde på framsidan, det tar sig. Fint, stort och stadigt blir det.
Jag räknar på markismått och letar efter lounge grupp.
Jag vill inreda med blommor och pynt, längtar till våren.
På eftermiddagen när farfar åkt hem fick jag förstärkning på åskådarbänken i form av familjen Aldén. Barnen kokade sågspånssoppa medan vi snackade och höll snickaren sällskap. Ganska mycket sågspån (bakpulver) blev det...



Efter middagen har vi hjälps åt att städa bort alla baciller här hemma. Dammsugit, torkat, bytt alla sängkläder och handdukar osv osv osv. Kanske inte roligaste lördagssysslan, men nu borde alla hålla sig friska minst en vecka....



Nu sitter barnen och kollar på Tingeling och äter popcorn, tack snälla fam Klasson!!
Måns: "Jag vill ha Tingeling, hon är så vacker..."

    

När barnen sover ska jag kolla på Mia Skäringers show från Cirkus "Dyngkåt och hur helig som helst" som visas på svt ikväll.
Jag gillar verkligen Mia, så jag håller tummar och tår för att denna föreställning är kul.



Under hela dagen har detta vackra par funnits i mina tankar.
Grattis Anna & Ronnie
Hoppas ni har haft en underbar dag med massa kärlek och många skratt.
Må ni få många långa lyckliga år tillsammans.

Kommentera inlägget här :