Go Pink.....

Oktober månad betyder Rosa-bandet kampanj
Då ska vi uppmärksamma bröstcancer och hjälpas åt att samla in pengar till förmån för forskning
Cancerfondens mål är att alla drabbade ska överleva


Köp rosa-bandet och visa att du bryr dej
Årets band är designat av Per Holknekt och Lena Philipsson

Det finns även massa andra rosa produkter där mer eller mindre del av priset går till cancerfonden
http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/olika-satt-att-stodja/privat/Kop-Rosa/

Själv höll jag antagligen på att gå på världens största blåsning idag
Klädde mig i rosa från topp till tå typ
Bh, trosor, bälte, t-shirt, munktröja och jacka i alla fall
Ut på jakt efter Viledas rosa mopp-sett som jag sett i ett annonsblad
Åkte till Hornbach för att inse att jag va i fel affär
Vidare till Bauhaus för de va de som hade annonserat visade det sig
Nu va det så att deras leverans va försenad så de hade inga mopp-sett hemma
Inga rosa i alla fall, så jag åkte hem utan
Köpte bara ett par rosa städhandskar


         

Hur som helst, väl hemma och inne på Cancerfondens hemsida
Ser jag att varken Vileda eller Bauhaus är samarbetspartners till Cancerfonden
Det betyder att inte en krona går till forskning utan bara rakt ner i fickan på nån rik chef
Lägligt tycker chefen att annonsera ut rosa varor i oktober
Speciellt varor riktade till kvinnor
Lurigt tycker jag

Nu kan det bli så att jag i alla fall kommer stödja Bauhaus feta chef och köpa detta mopp-sett
Inte för att jag är lättlurad, utan bara för att jag gillar rosa
Och för att jag vill ha en ny mopp förståss
För att stödja forskningen får jag köpa några andra fina rosa varor
Nagellack, sallad, armband, strumpor....

Det här blogginlägget har jag skrivit på min fina rosa laptop



Go Pink....

Kommentera inlägget här :