Hela livet är fyllt av utmaningar, en del ...

img_2119 (MMS)

Hela livet är fyllt av utmaningar, en del större än andra. Har man ena handen i paket är det en riktig utmaning att trä pärlhalsband.  Måns va nära sammanbrott ett tag, men en hjälpande hand från supermorsan när allt va som krångligast resulterade ändå i ett vackert halsband.  Halsbandet va en present till Ella som vi åkte till efter lunch. Mysigt att åka iväg en sväng bara jag och min prins. Vi fikade smaskig äppelpaj och kaffe, och när vi gick hem fick vi med oss doggy-bag i form av en helt ny paj, antar att Ella tyckte synd om Jocke och Melina. Måns och Ella läste "sjörövar-Rakel och kapten snorfinger" och skrattade och förfasades omvartannat.  Sen försökte vi lära Ella det mest väsentligaste om "Bilar", jag tror inte hon minns ett dyft nu fem timmar senare. Sen spelade vi memory tillsammans, vi har ju tränat en del i veckan, och Måns vann!!!!  Annars har fredagskvällen flutit på. Ugnspannkaka, glass och Bolibompa. Måns och jag har läst hans nya Bamse-bok medan Melina kollade på Barda som Måns tycker är tokläskigt. Nu sover han och förhoppningsvis snart även Melina. Jocke jobbar och själv ska jag ta en kopp te och kolla på Skavlan, kvällens höjdare. Trevlig kväll :-) Föresten, grattis svärmor på namnsdagen. Måns och jag skickade ett mms, hoppas att du har sett det...

Kommentera inlägget här :