En tant gör entré....

Söndag, vi fick en timme extra idag och det tackar vi för.
Förmiddagen bestod av pyssel i tvättstugan och jag känner att ett lugn sprider sig inom mej när innehållet i tvättkorgen minskar (tantvarning).
Efter lunch packade vi fikakorgen (tantvarning) och åkte till landet.
Vi hade bilen full av blommor, för första gången ska jag försöka övervintra pelargoner (tantvarning).
Bara fyra veckor kvar till advent men jag passade på att plocka renlav (tantvarning) till adventsljusstaken.
På vägen hem går luften ur oss allihopa. Barnen somnar i baksätet och jag hör mej själv säga: "det vore underbart med en middagslur" (tantvarning).
Nu har jag suttit en bra stund och bläddrat i gamla Ica Kuriren (tantvarning) som jag fått av mamma.
Kvällens höjdpunkt är klockan 21.00. Då ska jag se Pan Am på TV3. En serie om ett gäng flygvärdinnor på 60-talet, kan inte avgöra om det är tantvarning på det eller inte.....
Men innan Pan Am början ska jag förbereda (tantvarning) och packa allt som jag och barnen kan behöva under morgondagen.

När flyttade tanten in här hos oss i gränden egentligen? Ingen som vet, hon måste ha smugit in.....

Kommentera inlägget här :