En dagens tack....

Dagens Missförstånd
Möte idag. Tema: Kön - nutid och dåtid
Istället för att argumentera och diskutera genusfrågor får jag höra att vi ska prata barnplaceringar.
Kön eller kön?

Dagens Skrivkramp
Jag kämpar med en tenta i essäform, max 400 ord
Jag har problem med att fatta mej kort och samtidigt få till en levande text

Dagens Träning
Förkyld i två veckor nu
Jag får nöja mej med att läsa nya numret av Topp Hälsa
Å det duger bra just nu...

Dagens Inköp
Nätshoppat första julklapparna
Känns skönt va igång nu
Vad önskar ni er egentligen?

Dagens Väntan
Brandlarmet på jobbet tjuter, en ofrivillig brandövning
Alla står i bara stövlarna på gården och väntar
När kommer brandbilarna?
Aldrig skulle det visa sig, Securitas kom istället

Dagens Hemlighet
Jag vet att Melina och Jocke har varit på bio och Mc Donalds idag
Men hon säger inget, för de har en hemlighet
Inte ens när jag frågar va de hittat på för trist idag då
Lika bra det kanske, så undvek vi ett utbrott från treåringen

Dagens Inkomst
Storsäljare på Tradera strategiskt nog mitt i lönetider
Sex plagg fattigare, lite luftigare i garderoben
Och katsching.... 1712 kronor in på kontot

Dagens Temp
Kvällstempen på lilla fröken 38.5 grader
En slurk Alvedon, ett glas vatten och natti natti

En helt vanlig med ändå unik onsdag i mitt liv....

Kommentera inlägget här :