Viiilken härlig dag.....

Började dagen med ett besök hos tandläkaren
Kompletterade röntgenplåtarna som togs sist
Panoramaröntgen 815 kr för 10 minuter
Det innebär en timpenning på 4890 kr för tandläkaren
Riktigt sura pengar...



Superpegagog ett par timmar på jobbet
Tillsammans med barnen har jag gestaltat naturföremål
Befunnit mej i en magisk värld
Lite flummigt men kul
Hann t.o.m. göra klart dokumentationen efteråt



Lunch hemma i ett tyst och tomt hus
Rester från gårdagen, herdepaj
Drack en kopp te och läste tidningen
Lovely



Fick naglarna fixade av Jenny på Tingeling
Härlig känsla att bara sitta still i två timmar och bli ompysslad
Sommarfräscha naglar inför resan
Lika nöjd som vanligt



Improvisationsmiddag som gick hem
Kycklingfilé, färska champinjoner, broccoli, chashewnnötter, rödlök och creme fraiche
Kryddat med salt, svartpeppar, soya och sambal
Alla åt och var glada
Och det bästa med att laga mat är att man slipper disken



Lämnat lilla fröken hos mormor och morfar
Pirrig och förväntansfull
Hon ska sova över där själv och imorgon är det bara hon och morfar
Kanske ett besök på badhuset, eller nått annat kul...
Det man inte har i huvudet får man ha i benen
Jag fick åka tillbaka och lämna bilbarnstolen som jag glömde



Nu är det soffhäng som gäller
Jag har kollat på "du är vad du äter" och ätit en dajmstrut
Jag blir med andra ord brun och söt
Låter bra det...

Kommentera inlägget här :